Zadanie nr 1

Zakup aparatury

Plan zakupów sprzętowych na potrzeby projektu obejmuje:

  1. Mobilne USG do rejestracji echa serca.
  2. Aparat bazowy Philips CX50 zawierający: 15-calowy monitor wysokiej rozdzielczości, klawiaturę typu QWERTY, 8 suwaków TGC i 2LGC, uchwyt do przenoszenia, zasilacz sieciowy, akumulator, 2 porty USB, 80 GB dysk twardy oraz wewnętrzną nagrywarkę DVD RW. Uzupełnienie stanowi: kliniczny pakiet kardiologiczny, głowica sektorowa nowej generacji S5-1 MHz (szerokopasmowa), podstawa jezdna z drukarką, pakiet sieciowy DICOM.

    Architektura: w pełni cyfrowy, kompaktowy, szerokopasmowy „beamformer”, do 18,432 cyfrowych kanałów, Advanced XRES Adaptive Image Processing, Cyfrowe równoległe 4-krotne przetwarzanie sygnału z technologią “compound”, Inteligent Control – inteligentny system obsługi.
    Aparat CX50 zapewnia bardzo duży komfort wykonywania badań i jest bardzo prosty w obsłudze. Umożliwia podłączenie kompaktowych głowic wyposażonych w najnowszą technologię „PureWave” S5-1 oraz CX7-2t.

    Tryby obrazowania i funkcje: 2D, M-mode, Anatomical M-mode, color M-mode, Pulsed Wave Doppler, Continuous Wave Doppler, Invert and Color Invert, Color compare mode, Dual mode, Duplex for simultaneous 2D and Doppler, 2D Optymallizacja, Live Compare, Tissue Harmonic Imaging (THI), Zoom with pan read zoom), Write zoom, Pulse Inversion Harmonic imaging, Adaptive Doppler, Adaptice Color Doppler, Color Tissue Doppler imaging, Pulsed Wave Tissue Doppler imaging, Active Native Data – manipulation of image data.

    Zintegrowany system archiwizacji danych: obrazów, pętli oraz raportów, Archiwizacja pętli w sposób (retrospektywny oraz prospektywny) Zintegrowana nagrywarka DVD/CD umożliwiająca zapis obrazów i pętli w standardzie DICOM 3.0 oraz PC.

  3. System telemedyczny umożliwiający zbieranie i przesyłanie danych pacjentów z karetek pogotowia oraz szpitalnych oddziałów ratunkowych poprzez urządzenia mobilne - dostawę sprzętu i oprogramowania zrealizowała firma WASKO SA.

  4. Mobilny system zbierania i transmisji danych pacjentów kardiologicznych obejmuje:

    • Tablety przenośne Gamma Tech MT10 (10 szt.)
    • Tablety przystosowane do instalacji w karetkach (5 szt.)
    • Serwer baz danych i aplikacji Actina Solaer 222 (1 szt.)
    • Router do obsługi APN Cisco 2811 (1 szt.)
    • Szafa rack 19” (1 szt.)
    • Oprogramowanie – moduł karty mobilnej (certyfikat licencyjny na 15 stanowisk)

    Funkcjonalność aplikacji realizowanej w ramach projektu w architekturze klient - serwer:

    1. Funkcjonalność systemu centralnego:

    2. Funkcjonalność aplikacji dostępna z poziomu tabletu PC:

    W dniach 4 i 5 stycznia 2010 r. w I Katedrze i Klinice Kardiologii oraz Zakładzie Informatyki Medycznej i Telemedycyny WUM zainicjowano działanie systemu zbierania i transmisji danych dotyczących pacjentów kardiologicznych. Użytkownicy systemu przeszli wstępne szkolenie.

    Zakupiony system pozwoli na rozszerzenie dotychczasowej współpracy pomiędzy Katedrą i Kliniką Kardiologii a zespołami Pogotowia Ratunkowego i szpitalnymi oddziałami ratunkowymi. Dzięki innowacyjnemu rozwiązaniu technicznemu lekarz w karetce pogotowia będzie miał możliwość nie tylko wysłania zapisu elektrokardiogramu pacjenta z podejrzeniem ostrego zespołu wieńcowego do Pracowni Kardiologii Inwazyjnej i Oddziału Intensywnej Opieki Kardiologicznej Kliniki Kardiologii, ale również, korzystając ze specjalnie przystosowanych tabletów, przesłania danych medycznych o stanie chorego i uzyskania szybkiej konsultacji kardiologów przebywających w tym czasie na dyżurze. Działanie to przyspieszy postawienie diagnozy, a zatem pozwoli na szybsze udzielenie niezbędnej pomocy pacjentowi i ewentualnie przewiezienie go do ośrodka referencyjnego z całodobowym dyżurem leczenia inwazyjnego ostrego zawału serca.